teisipäev, august 29, 2006

esmaspäev, 28. august 2006. a.
Tänase õhtuga saab mul siin 5 nädalat oldud...Endale tundub küll igavik. Kõigega olen nii ära harjunud, miski ei tundu enam kummaline, midagi erilist nagu ka pole, millest peaks tingimata rääkima. Usun, et teie jaoks oleks siin iga minut eriline......Ei imestanud ma täna ega viitsinud isegi pilku tõsta, kui mingid mehed kontorisse valgusid ja roose viskasid ja laulsid.. Ennem olid mu töökaaslased üllatunud... Noh, tegelt jälle mingi festival....
Ei üllatu nähes mootrorolleri sanga küljes rippuvas kotis kitse nähes... Võ surnud lehma vedavat rollerit.... Või härga, kes 5 päeva on laia neljarealise autotee keskel oleva meetrise riba peal maganud......ümber see enesetapuliiklus... Aga tema meelest on jummalast lahe seal olla.... Ei märka ma mehi, kes mind vaadates oma liiklusvahendiga liiklusavarii peaaegu teevad..... Seda näeb Flavio.. Ma ei märka seda juba ammu enam.. See on tavaline, normaalne, ei midagi erilist...
Ei üllatu enam ammu, kui pean jälle 10 minutit kottpimedas kontoris isrtuma, sest elekter on läinud... traditsiooniliselt... nagu iga päev....
Mind isegi ei üllata ahvid, papagoid või paabulinnud, elevandid ega kaamelid.. Need kõik enam ammu mitte...Ehk üllatusin vaid, kui hotellis kahte kassi nägin. Minu india ajaloo esimesed kassid....
Ammu ei imesta ma valea üle, või selle kummalise määramatu ajamõõte üle.... Et buss, mis peaks näiteks 11 tundi sõitma, sõidab 13-14 tundi ootamatult.. See on ju normaalne.. Ja valed ka...


No mis sisi täna juhtus? Tegin ööd. Hommikul Photpshop, lõunal Corel...Kui aga see väga aeglane ja aevanõudev oli vaatamata sellele, et migit mälu nagu juurde pandi arvutile....(ikka on 5 korda väiksem kui mu laptop)... Siis läksin oma arvutisse, mis täna spetsiaalselt kaasaveetud, ja tegin siis Illustratoris natsa.. Nimelt see Illustrator, mis seal tööarvutis on, ei jaga matsu ja ei tööta... No eks ma siis teen ise oma arvutiga. Minimaale, ühe korra ma võin ju neile oma arvutit vedada.. Kuigi ja, neid ühtesid kordi on palju olnud....
No ja nii ma nokitsesin.. Natsa rääkisin Yogakshiga, aga tegelikult ei seganud mind eriti keegi ja ma tõepoolest päev otsa tegin omaette tööd...
Hommik? Tööle minnes küpsisepoe müüja küsis siis lõpuks välja, kas me oleme abielus... Flavioga ikka. Nimelt on ta juba ammu oma klientidele rääkinud, et Flavio on minu mees... Noh, me kiitsime ikka takka.. No bussireisijad juba ammu meid abielupaariks peavad.. Nüüd oma kaubatänav ka... See uudis olevat siin paar päeva tagasi kulutulena läinud... Noh, ega meil abielutamise vastu miskit pole. Vähemasti on siis mul ka kergem. Mehed ei tiku ligi... India naised muidugi imetlevad ka valgeid mehi, aga nad ei näita välja ja veel vähem tulevad segama..... Jah, aga me oleme küll siin juba sellise abielupaari moodi.. Ja eks me lõbuga mängime juurde... sellised turteltuvid kahekesiJ. Aga õhtuti tulen ma üksi... No ja täna õhtul siis piimapoest väljudes mingit kaks kutti, kes väitsid enadal magistrikraadi olevat, tahtsid jubedalt minuga sõbraks saada.. Ma polnud huvitatud, aga nad ikka käisid pinda. Keeldusin sõber olemast ja numbrit andmast. Lõpuks sokutasid mulle oma numbri. No ega muidu neist lahti ei saanud.. Kogu pika tänava ajasid taga. Iseenesest võis ju nendega rääkida, isegi Eestit teadsid ja päris palju... üllatus-üllatus... aga ma tõesti pole hindudest siin huvitatud.... Aga noh, mis siin imestada poola ja vene plikad rebivad igasugu tänaval tuttavaks saadud mehi omale tuppa ja voodisse... Valges majas sellised lood ikka juhtuvad. Nüüd neil keelati ära.. Nagu ka aluspesus maja ees tänaval käimine... Ega nad vist normaalsed pole ikka küll... Kas nad mõtlevad tõesti, et keegi ei tea ja ei märka? Ma kuulen iga päev, kus ma 4-5 päeva tagasi mingi kell olin... Kõik märkavad... Igal pool on silmad...Valgeid pole siin ju....
Ja need mootorrattaga magistrid siis väitsid ka, et küll me veel kohtume, isegi kui ma ei helista, et India on väike.. No ja and mu firmat teavad tegelt ka, aga sinna sisse õnneks ei saa. Seal on väravavaht...

No mis muud? Täna hommikul jõudsd Lisa, Suzanne ja Valerie tagasi Jadpurist. Alicel on palavik alanenud ja malaariatest oli engatiivne.. ta jääb küll vel 4 päevaks koju, aga on juba üleval. Jie ka on nüüd korras.. Seth on natuke tõbine, aga ta on mu paratsetamoolide peal....

Ja siis olevat eile õhtul Valgesse Majja uus aafriklane tulnud. It-mees. Ju siis Sethiga ühte firmasse. Seth vähemasti arvas nii. Tal on kindlasti hea meel, et ei pea enam üksinda must olema.. Süsimust Steve ja mulatist sakslane Lamin on ju läinud....
Noh, kes veel vahepeal juurde tulnud, seda näeb kolmapäeval.. Minekul on aga newyorklasest hiinlane Jim.. keegi veel? Ei teagi.....
Ja järgmine nädal maabub sel ajal Delhisse Anu.. ja mine tea, ehk ka Kätlin....7 päeva on ju pikk aeg.. Kõik võib juhtuda....
Jah, mul tuleb meelde, kus esimesed kolm päeva mu nahk sügeles ja kiheles.. mingi kummaline tunne... Oli see nüüd kuumusest, niiskusest saastatusest või lihtsalt igasugustest liikuvatset putukatest.. Nei on siis üüratu palju......
Aga vist ikka see kummaline kuumus-niiskus-saastatus olek...mida nüüd tähelegi ei pane. Ilm on siin ka tegelt jahedamaks läinud, aga jah, Eesti sügsega võrrelda ei saa. Siin on ööd ikka nagu soojad suveööd.... Talvel pidi nii 20 kraadi olema ......

Tahtsin justkui miksit uut rääkida... Ja üllatus-üllatus. Hakkasni pesema minema ja...Swati toas oli mingi tõmmu tüdruk, kes rääkis Alice’iga saksa keeles. Siis ikkagi pidigi tulema veel üks saksane.. Kuigi jah, ma arvan, et ta on kas neeger või mulatt....
Aga igastahes see paneb mind küll üllatuma, palju inimesi siia majja mahub... Järgmine nädal pidi Swati vend Hollandi peakorterist koju külla tulema... Ja Swati on ju nüüd toata... No ta töötab küll öösiti ja jõuab koju kuskil kell 5, aga kuskil kella 8-ni peab ta ikka magama diivanil, kuni ta vanemad ärkavad ja voodi vabastavad.. Aga noh, ma ütlen, hindude rahalembusel pole ka piire...Küsimus pole siin ainult selles, et tahetakse inimesi aidata.. Muudes majades on vabu kohti küll...
Palju meid siis kokku on? Seth, Flavio, mina, Alice katusel, Suzanne keldris,uus tüdruk Swati toas, siis väljas on Lisa, teises majas on Daria, Jie ja Valerie... Kuskil elavad veel teenrid, allkorrusel on ka Swati nõod kuskil.. Ja maja ees on ka mingi hindu kutt.... Ja siis Swati vanemad... Ja siis Swati... ja järgmine nädal veel vend.....