neljapäev, märts 22, 2007

neljapäev, 22. märts 2007. a.


Tereeee!
Ma olen päris õnnelik. Sain tööga ühele poole. Nüüd rohkem tööd ei tee kuni Leo-Amy-Forest oma reisudelt tagasi on.
Niisiis saan nüüd hakata koolitööd tegema. Oligi sellega juba mure.......
Aga nüüd sellest ajast, mis juhtus peale 8. märtsi.....


8. märts. 14.15 rong Mumbaisse. Sõit kestis järgmise hommiku kella 9-ni kuskil.....
Mumbais pidime kokku saama Kristiinaga, kes pidi Goast tulema, ja siis Theresa ja Odilega, kes ka samal ajal oma boyfriendidega reisima hakkasid.

Mumbai on lahe linn. Mu arust küll. Ehk teile pole, aga mõelge ise, kui olete 8 kuud kõrbes elanud ja pole näinud merd.... ja kui olete elanud kõige traditsioonilsemas ja tagurlikumas India osariigis ja siis satute tohutu suurde metropoli, kus majad on gooti stiilis, teed laiad ja puhtad, ja kõik on nii-nii roheline. Ja inimesed ei jõllita sind tänaval nii palju. Oh, seal võiks lausa eldada. Seal on ju ka lausa teatrid ka kontserdid, kunstimuuseumid ja festivalid. Hunnikus disainipoode..... ja linnatranspordiks on olemas rong... ja busse on palju....ja taksodeks on ikka autod, mitte rickshawd (kuigi osades linnajagudes on ka rickshawd) ja taksodel on töötavad meetermõõdikud.....
Ja siis on ööklubid.... ja siis on tõelised kohvikud.....euroopalikud toidud........ No ma tean, et teie jaoks on see igav, aga meile oli see kui paradiis.
Üks asi oli mudiugi kehva......Elu on seal kallis. Puuviljad on jube kallid.......


Ma hakkan teile parem rääkima, et mida seal teha, kui sinna minna.
parim linnajagu elamiseks ja elu sees olemiseks on Colaba. Seal on palju valgeid, gooti stiilis maju, seal on meri ja restoranid.... Colabas on ka kunstimuuseumid (ka moodsa kunsti muuseum, aga seal on nagu indias ikka ekspositsiooni vahetus, mis oli juba siis, kui anu talvel käis...., ja kestab ikka edasi)
Colaba tänavatel müüakse euroopa firmade disaine väga odava raha eest. Need on siis arvatavasti need riided, mis indias toodetud ja siis müügijääkidena alles jäänud. Nii sain mina näiteks United Colours of Benettoni pluusi 150 ruupia eest (pisut rohkem kui 40 EEKU)
kui tahate saada Bollywoodi filmi, siis selleks tasub ka jalutada Colabas ja teid lihtsalt krapsatakse ära..... pakkujaid on kohe mitmeid... Nii et kes tahab...... Võib jalutada mingi M tähega kuulsa kohviku ees(kus ainult väljamaalased käivad), või siis India Gate ümbruses.
Takso kilomeetri hind on 13 ruupiat
Rong sõidab kahel liinil üle Mumbai. Rongipilet varieerub 4-7 ruupia vahel. Rongijaamast edasi saab bussidega. Enamjaolt on pilet 4.50. Kui osta üksikuna, siis on 5.
Colaba bussid on puhtad. Kontrolörid tõesti teevad ausat ja korralikku tööd ja keegi ei viska midagi põrandale.
Rongil peab vaatama, kas minna aeglasega või kiirega. Kiire näiteks kõikides peatustes ei peatu. Rongidel on eraldi vagunid, millel kirjas only for LADIES 24 hours. Hiljem saate aru, miks. Meeste vagunid on nii-nii täis, et inimesed vaevu mahuvad peale. On olemas ka esimese klassi vagunid. Sinna võib iga valge minna, sest valge juba on parem klass isegi kui ei maksa rohkem.
Tuleb olle ettevaatlik rongist väljumisega. Keegi ei oota, millal sa maha saad. Kõigil on nii suur hirm, et istekohta ei jagu, nii et inimlaviin jookseb sust lihtsalt üle.
Rongid sõidavad öösel kuskil kuni poole üheni. Pilet tuleb enne kassast ära osta, aga ma pole veel kunagi kontrolli näinud.
Rongides liiguvad ringi müüjad. Nii mõnegi asja saab odavamalt osta kui muidu. Näiteks 4 mandariini, mis muidu oleks läinud 25 ruupiat, oli rongis 10.
Siis käivad seal ringi veel kerjused ja siis need sootud meesnaised. Tulevad ülbelt sisse ja plaksutavad käsi. Ja kõik annavad raha. Supreet ja Adi seletasid, et kui raha ei anna, siis nad hakkavad end riidest lahti koorima või neavad su ära..... Vot siis....
Aa, Mumbai naised, kes sari kannavad, tõmbavad lõpuks viimase kangaringi jalge vahelt läbi.....Väga kole......
Mumbai nimi on algne india nimi, mille britid Bombayks muutsid. Nüüd on aga algne nimi tagasi.
Palju disainipoode ja baare ja klubisid on ka Bandra ja Santacruz linnaosades.
Ja Mumbais on mitmeid avalikke raamatukogusid. Uskuge või mitte.....
Tänava ühiskondlikes rahalistes wc-des saab 2-3 ruupia eest siis tavalist teenust ja 5 ruupia eest on võimalik kasutada ka dushiruumi. Noh, ega need nüüd nii puhtad ka pole, aga kohalikud vaesed inimesed käivad seal ilusti pesemas, mitte ei haise või ei koori end tänaval paljaks....
Linnade vahelised rongid ei lähe ühest jaamast. Erinevatest.
Lennujaamad nii kohalikele kui rahvusvahelistele lendudele on erinevad
Goa bussid lähevad ka täiesti erinevast kohast kui muud bussid.
Kui näete silti SPECIAL ACCOMMODATION for families and Ladies, siis see ei tähenda mitte hotelli vaid seksituba.
Kui teil on suur kott ja tahate seda ära panna, siis ainuke koht on selleks teie oma hotell. Mitte ükski muu koht ei usalada võtta kotti, sest kogu linn kardab pomme.
Välismaalaste piletikasse pole mitte kesk rongijaamas vaid Churchgate jaama lähedal. Churchgate on siis lõppjaam poolsaare tipus, kust siis tuleb võtta buss Colabasse. Kõige kergem on meelde jätta number 123.
Bussipeatused on nagu bussipeatused, mitte nagu Jaipuris, kus buss peatub suure puu all.
Muuseumites on isegi võimalik saada soodustust rahvusvahelise üliõpilaspiletiga.
Üllataval kombe väga suur hulk inimesi ei räägi inglise keelt. Peaks ütlema, et Jaipuris on rääkijaid protsentuaalselt palju rohkem.
Erinevalt teistest linnadest on siin paljud sildid hindikeelsed. Nii et kui tahate numbritest aru saada ja bussiga sõita, siis õppige enne india numbrid selgeks.
Nagu Indias ikka, tundub algul kõik väga odav, aga samas tuleb raha käia alati iga väikese pisiasja eest. Kui olete ostnud laevapileti Elevandi saarele, siis te eksite, kui arvate, et nii ongi ja rohkem raha ei lähe. Sadamast tuleb maksta rongiraha ja hiljem raha, et templit ültse saaks vaadata (aga selelks ju see spetsiaallaev ju käibki). Nii et imeodav hind muutub korraga väga kalliks. Sama on ka näiteks Jaipuris, kui võtate linnatuuri bussiga. Pilet on üsna soolane, aga kogu päevaks tundub selline hind arusaadav. Siis aga tuleb nii, et igas peatuskohas tuleb lisapilet osta, mis väljamaalasele superkallis. Ja kui veel pilti tahate teha.......

Vaatamata sellele, et Mumbai paistab kaasaegsem kui teised linnad, on asjaajamine ja bürokraatia samad. Õige piletikasa leidmine linna pealt ja informatsiooni puudus maksis meile terve päeva. Lisaks pidime seda tegema kuumuses ja oma suurte seljakottidega, sest keegi meie kotte ei tahtnud raha eest hoida võtta.

Ja reegel: mitte keegi ei anna sulle infot, mida sa pole küsinud. Ei öelda sulle, et välismaalaste kassa, kuhu sa pead minema, pannakse teises jaamas kinni 30 minuti pärast, ja et kui tahad sinna jõuda, pead kohe minema. Või et inimene, kes on Indias olnud üle 6 kuu, ei käi bürokraatlike reeglite järgi enam välismaalaste klassi, sest „mitte ükski välismaalane pole Inidas kauam kui 6 kuud”. Nii et ma olen india naine ja jäin piletitest ilma.

Kui teile öeldakse, et tänaseks-honmseks on pileteid veel alles, sisi tähendab see loomulikult õnne, aga ka seda, et piletihinnale lisandub 150 ruupiat. See kehtib igas kohas kogu Indiast. Üldiselt tuleb rongipiletid 2 nädalat enne ära osta. Hiljem võib kasutada välismaalase soodusvõimalust (hoitakse alles kuskil 6 piletit), aga selleks peab teil olema kaasas pass ja selline, kus viisa sees (näiteks iirlastel on mitu passi).

Kui reisite näiteks bussiga ja teie buss peab sõitma marsuudil Goa-Mumbai, ja isegi kui kõik Goa bussid saabuvad Goa busside saabumiskohta, peate ennem ikkagi üle küsima, kas ka teie buss. Nimelt meid jäeti linna äärde maha. Öeldi, et võtke takso. Takso kesklinna oleks aga maksnud 500 ruupiat, ja see on siin suur raha (eriti, kui teisest osariigist oled sõitnud kohale piletiga, mis kokku maksis 400 ruupiat).

Kui teile antakse (hotelli)tuba, siis tuleb sada asja ära kontrollida. Näiteks sellised asjad, et kas toas peeglit on (eriti kui sellist asja mitte kuskil mujal kasutada pole) või et kas juhuslikult üks seisab kinni või kas sein on paigas, et saaks ukse lukku panna (kuhugi külge kinnitada).
Tavaliselt lükkuvad kõik asjad Indias edasi ja kui buss peab väljuma kell 5, siis vabalt võib väljuda alles kell 7. Samas, reisige sellele vaatamata ajavaruga, sest te võite kuhugi hiljaks jääda ja teinekord on buss-rong sekundilise väljumistäpsusega.